Konverteringsanalys

Genom att spåra och analysera användarbeteenden får ni möjligheten att ta beslut om hur ni kan optimera er webbplats för att skapa bästa möjliga användarupplevelse. Analys sätter användarnas beteende i fokus och hjälper er att identifiera skillnader mellan olika trafikkällor i syfte att ta beslut om var resurser ska prioriteras för att öka användarvänlighet och konvertering.

 

A/B-tester

Kombinationen av design och budskap resulterar i olika användarbeteenden. Tester där olika kombinationer med samma avsedda resultat ställs mot varandra, hjälper er att hitta det alternativ som get bästa möjliga effekt. Vi hjälper er genomföra, övervaka och utvärdera tester på en eller flera delar av er webbplats, i syfte att optimera er konverteringsgrad.

Vårt system erbjuder spårning av upp till 10 sökord innan konverteringen sker, vilket ger värdefull information om era kunder och deras beteenden. Samtidigt som de digitala kanalerna blir mer sofistikerade, blir även användarbeteendet det. En konvertering är sällan ett resultat av en enskild faktor, utan idag oftast en kombination av flera kanaler. Genom att säkerställa att ert varumärke exponeras i rätt kanaler och samtidigt mäta effekten har vi möjlighet att hjälpa er uppnå bästa möjliga resultat.

 

Konkurrensanalys

Genom att analysera beteende och strategier hos era konkurrenter har ni möjlighet att ligga steget före. Våra experter erbjuder möjligheten att jämföra er nuvarande strategi och marknadsföring online mot ett urval av era konkurrenters, inom flera kanaler.

Vi har möjlighet att jämföra och visa skillnader i nuvarande strategier jämfört med andras och därefter tillhandahålla konkreta förslag om var och hur ni kan förbättra er onlinemarknadsföring – hur ni kan positionera er på ett bra sätt.

 

Workshop i Analytics och konvertering

Vi håller kurser och workshops i bland annat användarvänlighet, konverteringsoptimering, besöksspårning och användarbeteende. De lämpar sig för t.ex. digital directors, webbadministratörer, webbredaktörer och försäljningschefer och de hålls av våra analys-, sökmotoroptimerings- och/eller sökmarknadsföringsexperter.

Låt oss hjälpa er maximera värdet av er onlinedata. I statistiken finns svaret på vad nästa steg för en webbplats är. Kontakta oss för mer information.