WGP:s Friday Buzz 18/5: Spännande insikter om varumärken

Den officiella säsongsstarten för WGP’s Friday Buzz blev en stor succé.   Under eftermiddagen, fredagen den 18/5, kom varumärkesexperten Lars Källgren från Cabomba och undervisade över 60 vetgiriga gäster hur man bygger ett marknadsledande varumärke. Under 45 minuter delade Lars med sig av kunskaper från 35 års erfarenhet av att hjälpa företag som Tre, Cloetta […]

Web Guide Partner, Jajja Media Group & Bi Firm skapar den nya byrågruppen DGTL Group

Genom den gemensamma koncernen bildas en av Nordens största digitala byrågrupper med 100 medarbetare med bred kompetens inom analys, sök, sociala medier, digital marknadsföring, webbproduktion och film.   Alla tre bolagen i gruppen ser sig som performance-byråer med fokus på att mätbart öka sina kunders digitala försäljning och närvaro.   – Vi kommer att fortsätta […]

Johan Mossberg blir ny VD!

För att utveckla Web Guide Partner och skapa tillväxt har Johan Mossberg anställts som ny VD.   – Den största anledningen till att jag tackade ja till rollen som VD var jag gillar teamet och sättet man arbetar på. WGP förstår sina kunder, har expertis inom digital marknadsföring och gör leveranser med högt kundvärde. Jag […]

WGP expanderar till Malmö och värvar ny Agency Director

Den 5 februari slår Web Guide Partner upp dörrarna för sitt nya kontor i Malmö. Målet med expansionen är att stärka samarbetet med existerande kunder i området, samt att ge bolaget en starkare närvaro i södra Sverige. I samband med detta värvas Linus Larsson, tidigare Global Online Traffic Manager på Thule Group och erfaren föreläsare inom digital […]

Därför måste du fortsätta vakta din länkprofil

Nyckelpersoner på Google har sagt att webbplatser inte längre ska straffas för spammiga inkommande länkar. Detta i samband med uppdateringen Penguin 4.0 som lanserades i september 2016. Det finns dock flera anledningar att ta dessa uttalanden med en nypa salt – och fortsätta vakta sin länkprofil.   Vi reder ut vad som gäller efter den […]