HD/Sydsvenskan väljer Web Guide Partner

En av Sveriges ledande nyhetssajter Helsingborgs dagblad/Sydsvenskan väljer att skriva avtal med Web Guide Partner som får ett prestigefyllt uppdrag. Samarbetet handlar om att stärka och stödja HD/Sydsvenskans digitala kanaler med analys och konverteringsoptimering. Nyhetsbolaget, som ägs av Bonnier News, har sedan länge legat i framkant i sina digitala satsningar, där analys och uppföljning av […]

WGP växer och anställer i Malmö

Web Guide Partner öppnade kontor i Malmö tidigare i år med målet att förankra sig lokalt och stärka sin position i södra Sverige. Byrån som sedan tidigare jobbar med CDON och Bygghemma Gruppen, har under året fått ombord flera nya kunder bl.a. Boxon, TePe, BIMobject och Prisjakt. Nu expanderar byrån genom att värva in Dino […]

WGP:s Friday Buzz 18/5: Spännande insikter om varumärken

Den officiella säsongsstarten för WGP’s Friday Buzz blev en stor succé.   Under eftermiddagen, fredagen den 18/5, kom varumärkesexperten Lars Källgren från Cabomba och undervisade över 60 vetgiriga gäster hur man bygger ett marknadsledande varumärke. Under 45 minuter delade Lars med sig av kunskaper från 35 års erfarenhet av att hjälpa företag som Tre, Cloetta […]

Web Guide Partner går med i DGTL group

Från och med april 2018 ingår Web Guide Partner i den nya digitala byrågruppen DGTL tillsammans med Jajja Media Group och Bi Firm. Alla kommer fortsätta sin verksamhet som individuella bolag,  men kommer samarbeta framåt för att skapa effektiva marknadsföringslösningar.   Genom den gemensamma koncernen bildas en av Nordens största digitala byrågrupper med 100 medarbetare […]