Därför måste du fortsätta vakta din länkprofil

Nyckelpersoner på Google har sagt att webbplatser inte längre ska straffas för spammiga inkommande länkar. Detta i samband med uppdateringen Penguin 4.0 som lanserades i september 2016. Det finns dock flera anledningar att ta dessa uttalanden med en nypa salt – och fortsätta vakta sin länkprofil.   Vi reder ut vad som gäller efter den […]

WGP är nominerade till Årets Byrå 2016…

  … och vi är så himla glada!   Årets Byrå är den största bransch- och kvalitetstudien för byråer i Sverige. Den genomförs årligen av undersökningsbolaget Regi, som gör tusentals intervjuer med Sveriges största kommunikationsköpare för att hitta de byråer med nöjdast kunder i landet.  2016 är första året som WGP valt att delta i […]

Bing day 2016

24 maj ägde Bing Day Nordics rum i Stockholm och vi från WGP var självklart på plats för att uppdatera oss om det senaste från Bing. Vi blev överraskade över alla nyheter som är på väg och över hur taggade vi blev på att köra mer Bing framöver. Peppen var total!   Bing ads strategy […]

Fem frågor till vår SEM-konsult Simon Vång

Idag ställer vi fem frågor kring Google Adwords till vår duktiga SEM-konsult Simon Vång! Simon har jobbat hos oss på WGP i snart ett år och har en bakgrund som säljare och student på Medieinstitutet. 1. Hur kom du in i den digitala branschen? Varför valde du att jobba med just SEM och Google? Med […]

Optimera för Long-tail SEO

I det dagliga SEO-arbetet är ”long-tail” ett välkänt begrepp. Long-tail fraser ger möjligheten att synas på flera variationer och vertikaler på ett generiskt sökord. Long-tail sökningar är ofta kopplade till användares sökbeteenden och därav en viktig del i hur innehåll strategiskt bör skapas för att öka den organiska synligheten och i sin tur även driva […]

Dynamiska produktannonser i Instagram

Dynamiska produktannonser eller Dynamic Ads har tidigare endast funnits tillgängligt för annonsering i Facebook, nu släpps funktionen för Instagram. Detta öppnar upp för nya möjligheter för annonsörer samt för Instagram som marknadsföringskanal. Vad är dynamiska produktannonser? (Dynamic ads) Dynamiska produktannonser är en typ av remarketing och kan därmed endast riktas mot de användare som tidigare […]