GAC – Ida Kolstrup, AstraZeneca

En av de första att besöka vår monter på GAC Nordic var Ida Kolstrup, Brand Manager för AstraZeneca i Köpenhamn. För AZ och henne är den största utmaningen med Analytics att få grepp om vad man kan ha det till, vad som är möjligt och vad man kan få ut – spåra beteenden och trafikflöden. […]

WGP på Google Analytics Conference

Vår monter på Google Analytics conference är färdig, vi är taggade och besökarna har börjat komma. Konferensen öppnar stenhårt med Daniel Waisberg från Google som pratar om att mysa in Analytics i din organisation via Snooker. Förutom Twitter och bloggen kommer vi allteftersom att samla intressanta händelser och tips här på sidan. Detta inlägg är […]

WGP storsatsar på Webbanalys med förvärvet av May & Barrow

Web Guide Partner (WGP) förvärvar den digitala byrån May & Barrow och tar därmed ytterligare ett steg för att förstärka företagets marknadsposition. May & Barrow är en välrenommerad byrå med marknadsledande kompetens inom webbanalys kompletterat med tjänster inom AdWords och konverteringsdesign. ”Förvärvet är den pusselbit WGP har saknat och kommer göra Analys-delen till ett urstarkt […]

Webbanalys

Alla som driver affärer på nätet samlar på sig data – data som kan brytas ner, jämföras och analyseras. Görs detta på rätt sätt ger de ovärderlig information om vilka besökarna är, hur de agerar och vad de vill göra. Genom webbanalys får du många nycklar inför framtiden och kan fatta väl övervägda affärsbeslut. Användarvänlighet […]