Movember hela november på WGP

Under november har WGP hakat på mustaschkampen. Kontorets manliga digitala experter symboliserar kampanjen ” Mustaschkampen” genom att odla mustasch. Tillsammans med miljontals andra män världen över har de uppmärksammat manliga sjukdomar, med prostatacancer i fokus. I och med Movember kommer WGP skänka pengar till Cancerfonden.

 

Kampanjen går ut på att i november slätraka sig för att sedan odla en mustasch. Mustaschen fungerar på så sätt som en levande annonspelare. WGP går alltid in helhjärtat för nya utmaningar och Movember har inte varit något undantag.

 

 

 

Det började som en kul grej, men ganska snart blev det en seriös utmaning. Det blev nästan som en tävling om vem som kunde odla den största mustaschen. Några  av oss färgade till och med mustaschen för att den skulle synas bättre, säger Fabian Feuk, SEM konsult.

 

Engagemanget på kontoret för Mustaschkampen och de flertalet mustascher som vuxit fram under månaden har inte gått obemärkt förbi.

 

Jag tycker att det är ett fantastiskt initiativ av killarna. I och med deras engagemang kommer vi att skänka pengar till Cancerfonden” säger Johan Mossberg, VD.

 

Mustascherna har under månaden bringat många tankar, skratt och diskussioner. Och vem vet, kanske en ny stil för somliga?

 

Mustaschen har verkligen varit en bra isbrytare när man träffar kunder och fungerat som en bra påminnelse kring syftet med hela Mustaschkampen. Men nu kommer den åka av tror jag, avslutar Fabian med ett leende.

 

Tags