Web Guide Partner går med i DGTL group

Johan Mossberg, VD för WGP och Mattias Kellquist, VD för DGTL Group

Från och med april 2018 ingår Web Guide Partner i den nya digitala byrågruppen DGTL tillsammans med Jajja Media Group och Bi Firm. Alla kommer fortsätta sin verksamhet som individuella bolag,  men kommer samarbeta framåt för att skapa effektiva marknadsföringslösningar.

 

Genom den gemensamma koncernen bildas en av Nordens största digitala byrågrupper med 100 medarbetare med bred kompetens inom analys, sök, sociala medier, digital marknadsföring, webbproduktion och film.

 

Alla tre bolagen i gruppen ser sig som performance-byråer med fokus på att mätbart öka sina kunders digitala försäljning och närvaro.

 

– Vi kommer att fortsätta som eget bolag, men nu med lite större muskler. Som del av DGTL Group får vi tillgång till en gemensam utvecklingsavdelning där man investerar tungt i nya digitala lösningar. Detta gör att vi kan vara med och forma morgondagens marknadsföring tillsammans med våra kunder, säger Johan Mossberg, nytillträdd VD på Web Guide Partner.

 

Jajja Media Group är ett av äldsta varumärkena inom sök och digital marknadsföring på den svenska marknaden. Jajja erbjuder sedan tidigare även ett prisvinnande koncept för webb- och filmproduktion.

 

Bi Firm är gruppens programmaticbyrå som lanserat den helt unika mjukvaran SpiderAds för helautomatisk annonsering på Facebook, Instagram, Google Display Network & Räckviddsmedia.

 

– Vi vill med de olika bolagen inom, till kunder som söker en partner med multidisciplinära färdigheter och fokus på resultat. Genom att kombinera djup data- och teknisk expertis, med exceptionella kreativa erfarenheter, kommer vi inom DGTL Group att hjälpa kunder bygga konkurrenskraftiga varumärken för den digitala framtiden, avslutar Mattias Kellquist.

 

Presskontakter

Johan Mossberg, VD, Web Guide Partner
johan.mossberg@wgp.se

 

Mattias Kellquist, VD, DGTL Group
mattias.kellquist@jajja.com, 070-7166933

 

Tags