Press

HD/Sydsvenskan väljer Web Guide Partner

En av Sveriges ledande nyhetssajter Helsingborgs dagblad/Sydsvenskan väljer att skriva avtal med Web Guide Partner som får ett prestigefyllt uppdrag. Samarbetet handlar om att stärka och stödja HD/Sydsvenskans digitala kanaler med analys och konverteringsoptimering. Nyhetsbolaget, som ägs av Bonnier News, har sedan länge legat i framkant i sina digitala satsningar, där analys och uppföljning av […]

WGP expanderar till Malmö och värvar ny Agency Director

Den 5 februari slår Web Guide Partner upp dörrarna för sitt nya kontor i Malmö. Målet med expansionen är att stärka samarbetet med existerande kunder i området, samt att ge bolaget en starkare närvaro i södra Sverige. I samband med detta värvas Linus Larsson, tidigare Global Online Traffic Manager på Thule Group och erfaren föreläsare inom digital […]

WGP är nominerade till Årets Byrå 2016…

  … och vi är så himla glada!   Årets Byrå är den största bransch- och kvalitetstudien för byråer i Sverige. Den genomförs årligen av undersökningsbolaget Regi, som gör tusentals intervjuer med Sveriges största kommunikationsköpare för att hitta de byråer med nöjdast kunder i landet.  2016 är första året som WGP valt att delta i […]

WGP storsatsar på Webbanalys med förvärvet av May & Barrow

Web Guide Partner (WGP) förvärvar den digitala byrån May & Barrow och tar därmed ytterligare ett steg för att förstärka företagets marknadsposition. May & Barrow är en välrenommerad byrå med marknadsledande kompetens inom webbanalys kompletterat med tjänster inom AdWords och konverteringsdesign. ”Förvärvet är den pusselbit WGP har saknat och kommer göra Analys-delen till ett urstarkt […]