WGP expanderar till Malmö och värvar ny Agency Director

Den 5 februari slår Web Guide Partner upp dörrarna för sitt nya kontor i Malmö. Målet med expansionen är att stärka samarbetet med existerande kunder i området, samt att ge bolaget en starkare närvaro i södra Sverige. I samband med detta värvas Linus Larsson, tidigare Global Online Traffic Manager på Thule Group och erfaren föreläsare inom digital marknadsföring, till att driva kontorets verksamhet och utveckling.

Linus Larsson ny Agency Director för WGP Malmo
Linus Larsson har rekryterats för att driva byråverksamheten i Malmö. Foto: Viktor Westin, Apelöga

 

Med det nya kontoret i Malmö vill Web Guide Partner (WGP) stärka sin närvaro i södra Sverige, där bolaget redan har aktiva samarbeten med bland annat IKEA, CDON och ByggHemma Gruppen. Men beslutet om expansionen handlar inte bara om att vara nära sina kunder, det handlar lika mycket om att skapa nya affärer regionen.

 

– Vår etablering i Malmö handlar först om att stärka samarbetet med våra befintliga kunder i Malmö och Helsingborg, där vi via en ökad närvaro kan ge dem betydligt bättre stöd och hjälp, säger Niklas Flisberg, VD på Web Guide Partner. Men vi ser naturligtvis även enormt intressanta nya affärsmöjligheter, särskilt med den insikt och det nätverk som Linus för med sig till verksamheten.

 

För att driva satsningen framåt har byrån värvat Linus Larsson som senast varit Global Online Traffic Manager på Thule Group och innan dess SEO-konsult på Malmöbyrån TopVisible. Han kliver in i rollen som Agency Director redan den 29 januari, men är från den 5 februari helt baserad i Malmö. Linus tror att flera stora byråer snart kommer försöka etablera sig i Skåne.

 

– Att se större specialiserade byråer som WGP etablera sig här nere förvånar mig inte ett dugg, säger Linus Larsson, ny Agency Director på WGP. Inte bara Malmö, utan hela Öresundsregionen med Lund, Helsingborg och Köpenhamn inräknat, är en entreprenörs- och e-handelsbubbla som är oerhört spännande att jobba med. Att WGP väljer att göra satsningen med mig är såklart en jättestor ära och utmaning.

 

Byråns kontor i Stockholm anställer idag ett 30-tal konsulter inom SEO, PPC, innehåll och digital analys, något som Linus Larsson tror är en styrka även i Malmö.

 

– Det faktum att jag har 30 superkompetenta kollegor i Stockholm kommer betyda jättemycket för vår verksamhet i Malmö, säger Linus. Vi kommer aldrig behöva tacka nej till uppdrag och jag tror vi kommer se starka synergieffekter mellan Malmö och Stockholm. Det kommer kunderna uppskatta.

 

Även om kontoret i Malmö kommer kunna erbjuda exakt samma tjänster som i Stockholm är det dock ingen explosionsartad tillväxt på gång. Ambitionen kommer vara att växa i takt med kunderna och att bygga byrån stadigt och långsiktigt. Under 2018 förväntas man anställa tre konsulter och växa till drygt 12 anställda inom 3 år.

 

– Fokus för oss kommer alltid ligga på kvalitet och att skapa kundvärde, vilket jag är helt övertygad om att Linus med sin erfarenhet kan göra på ett bättre sätt i regionen än vad vi idag kan från Stockholm. Linus tidigare resultat från både in-house- och konsultrollen tillsammans med hans anseende i branschen gör att jag har fullt förtroende för att han kommer leverera bättre än plan i denna nya satsning, avslutar Niklas Flisberg.

 


För mer info: 

Niklas Flisberg, VD
0702-357685
niklas.flisberg@wgp.se

 

Linus Larsson, Agency Director Malmö
0709 -239508
linus.larsson@wgp.se

Tags