HD/Sydsvenskan väljer Web Guide Partner

Victor Palmgren, digital analytiker på WGP

En av Sveriges ledande nyhetssajter Helsingborgs dagblad/Sydsvenskan väljer att skriva avtal med Web Guide Partner som får ett prestigefyllt uppdrag. Samarbetet handlar om att stärka och stödja HD/Sydsvenskans digitala kanaler med analys och konverteringsoptimering. Nyhetsbolaget, som ägs av Bonnier News, har sedan länge legat i framkant i sina digitala satsningar, där analys och uppföljning av insatserna spelar en avgörande roll.

I samband med detta rekryterar Web Guide Partner analytikern Victor Palmgren som kommer sitta dedikerat med HD/Sydsvenskan. Rekryteringen innebär att WGP i Malmö på kort tid ökat från en till tre anställda.

Det var en fantastisk känsla när Linus hörde av sig och frågade om jag var intresserad av att börja hos Web Guide Partner. Det är en grym möjlighet att utvecklas på en byrå som växer så det knakar och ambitionerna är tok-höga, säger Victor Palmgren, analytiker på Web Guide Partner.

Kraven som ställs på digital mätbarhet och insyn är alltid störst där kärnan i verksamheten är just digital, som för e-handlare eller molntjänster. Trots en stor arsenal av digitala plattformar och ett konstant flöde av data, är tidningsbranschen utmärkande på ett vis; alla brottas med omställningen från tryckta papperstidningar till digitala dito.

Det som gör detta uppdrag så spännande och prestigefyllt för oss, är för att ingen vet vilka betalningsmetoder, annonsmodeller eller vilket innehåll som kommer frodas de närmaste åren. Genom att hålla örat på rälsen med hjälp av digital analys, mod och kreativitet kan vi göra vårt för att förbättra för branschen, säger Linus Larsson, byråchef för WGP i Malmö.

Web Guide Partner öppnade sitt kontor i Malmö tidigare i år med målet att bli en starkare kraft i södra Sverige. Under året har man signat avtal med kunder som CDON.com, TePe, Nilson Group, Boxon och, nu även, HD/Sydsvenskan.

För mer info, kontakta:
Linus Larsson, Agency Director Malmö