WGP storsatsar på Webbanalys med förvärvet av May & Barrow

Web Guide Partner (WGP) förvärvar den digitala byrån May & Barrow och tar därmed ytterligare ett steg för att förstärka företagets marknadsposition. May & Barrow är en välrenommerad byrå med marknadsledande kompetens inom webbanalys kompletterat med tjänster inom AdWords och konverteringsdesign.

”Förvärvet är den pusselbit WGP har saknat och kommer göra Analys-delen till ett urstarkt komplement till vår långa erfarenhet inom SEO och vår spetskompetens inom SEM. Vi välkomnar May & Barrows kunder och tidigare ägaren Emina Dervisevic som blir en nyckelresurs inom vårt Analys-arbete och kommer att ingå i WGPs ledningsgrupp. Vi förstärker vårt totala kunderbjudande och kan nu erbjuda nya och kompletterande tjänster till alla befintliga och nya kunder”, säger Niklas Flisberg, VD Web Guide Partner.

”Jag drivs av och tycker det är fantastiskt kul att ge kunder insikter utifrån rätt analyserad data. Att få bidra till ökad förståelse och se effekterna av smarta onlineinvesteringar är inte bara lönsamt för kunderna, det ger mig också en stor tillfredssällelse. Jag känner att jag verkligen kan göra skillnad för WGPs kunder. Med mitt teams kompetens och kundernas utveckling kommer WGP att vara ledande i Norden på webbanalys och spårning av data”, säger Emina Dervisevic, Grundare av May & Barrow.

May & Barrow har framgångsrikt drivit både företagsanpassade och öppna utbildningar inom främst Google Analytics men även inom SEO och SEM vilket nu blir en viktig del av kunderbjudandet hos WGP.

“Svenska företag saknar i stor utsträckning kunskap om analys och hur onlineinvesteringar ska placeras. Det är skrämmande att se så många företag som inte använder sig av relevant information för att fatta beslut. Men nu kommer vi att ändra på detta genom att utbilda!”, säger Emina Dervisevic.

I och med förvärvet dubblar WGP sin omsättning inom utbildningar och analysrelaterade tjänster.

För ytterligare information se www.webguidepartner.com och www.mayandbarrow.com.

Niklas Flisberg, VD, Web Guide Partner AB,
niklas.flisberg@wgp.se, tfn: +46 702 35 76 85

Emina Dervisevic, Grundare, May & Barrow AB,
emina.dervisevic@wgp.se, tfn +46 709 79 43 85

Detta inlägg är 5 år gammalt. Ha gärna det i åtanke när du läser vidare. I en föränderlig värld kan tipset, rekommendationen eller nyheten vara inaktuell.