Google Adwords & PPC

Vart tredje klick bland sökresultat sker idag på en sponsrad länk. Pay Per Click (PPC) är ett av våra spetskompetensområden där vi kopplar samman sökfraser med relevanta annonser som presenteras tillsammans med det organiska sökresultatet i sökmotorerna.

Tillsammans med Google, Yahoo!, Bing och Yandex hjälper vi er att identifiera de sökfraser som är mest relevanta för er målgrupp, för att i nästa steg sammankoppla dem med ert varumärke. Vi hjälper er övervaka och administrera era kampanjer, övervaka kostnader, samt ge förslag på nya potentiella sökfraser gentemot er målgrupp. Våra tjänster innefattar möjligheten att spåra besökare på er webbplats, analysera användarbeteende, och, i de fall det är aktuellt, visa ytterligare annonser med anknytning till ert varumärke – så kallad ”remarketing”.

Annonser i mobil och surfplatta

I takt med ökad användning av smartphones och surfplattor har kundbeteendet förändrats. Människor spenderar mer tid online och antalet möjligheter för potentiella kunder att interagera med ert varumärke ökar i samma takt. Med en ökad tillgång och tillgänglighet, samt möjligheten att söka efter information, har tiden mellan exponering och köpbeslut minskat drastiskt. Vi hjälper till öka tillgängligheten och relevansen för mobila plattformar, med fokus på onlinenärvaro och räckvidden mot potentiella kunder.

Displayannonser på relevanta webbplatser

Annonser inom kategorin ”Display”, vanligtvis kända som ”banners”, är text, bilder och video exponerade på webbplatser med innehåll relaterat till era produkter eller tjänster. Er målgrupp kan segmenteras både baserat på beteende, geografiska områden och demografiska egenskaper så att du når ut till rätt personer. Genom att analysera användarbeteenden och reaktioner hjälper vi er att optimera er marknadsföringsbudget och generera rätt typ av trafik till er webbplats.

Workshops i Sökmotormarknadsföring

Vi erbjuder workshops med utgångspunkt från ert företags nuvarande onlinenärvaro, trafik, spårning av er webbplats, samt pågående annonsering. Vi skräddarsyr alltid våra workshops utifrån era individuella behov.

Ella Molin
Head of Paid Channels
ella.molin@wgp.se






ratsit-logo-webb

Ratsit

”WGP har hög kompetens och en tydlig arbetsmetodik som jag känner mig trygg med.”

Skansen

Skansen

WGP har hjälpt Skansen öka trafiken med 85% under högsäsong.

interflora

Interflora

WGP utmanar oss hela tiden och håller oss på tå genom att hitta saker att förbättra.

Lyko

Lyko.se

Vi upplever att WGP ligger i framkant inom sitt område och känner en trygghet med dem.

Atlantica båtförsäkring

Atlantica

WGP har kunnat ge mig en helhetsbild av vår SEO och SEM.

Minimedia

MiniMedia

Den största utmaningen var att få ett grepp om rapporteringen. WGP hjälpte oss gå från 22 timmar till 1.