Youtube

800 miljoner anledningar att välja Youtube

YouTube är världens främsta underhållningswebbplats och näst största sökmotor. Antalet besökare ökar för varje dag som går och det visas över 800 miljoner unika visningar på YouTube varje månad.

Med hjälp av videoannonsering via AdWords kan man nå ut till stora målgrupper på YouTube och även på Googles Display-nätverk. Flera tusen visningar av ett klipp är vanligt, flera hundra tusen är inte ovanligt. Vissa klipp når över en miljon visningar och det har hänt att en video visats en miljard gånger. Och då talar vi om ett enda klipp. Detta gör YouTube till en högintressant kanal för marknadsföring.

Vi hjälper er att synas i YouTube på rätt sätt, driver era kampanjer och mäter er framgång.

Videoannonser

Videoannonser på YouTube kallas TrueView-annonser och kan visas i framförallt tre olika format – InSearch, InDisplay & InStream. Detta innebär att man enkelt kan styra och kontrollera var annonsen skall synas. Antingen kan du välja att visa din videoannons på sökresultatssidorna bredvid en YouTube-video, i Googles display-nätverk eller före, mitt i eller efter en YouTube-video. Vi hjälper er välja rätt, att optimera de olika typerna och ser till att de visas för rätt personer vid rätt tillfälle.

YouTube är en extremt kostnadseffektiv marknadskanal som liknar SEM/PPC – Man betalar endast per påbörjad uppspelning av annonsen eller om en användare tittar över 30 sek av videoannonsen, alternativt hela om videon är kortare än 30 sek. Detta kallas för cost per view (CPV).

Annonsering på YouTube passar företag i alla branscher. Vi hjälper till att skapa och skräddarsy en strategi som passar just era behov. Exempelvis kan vi kombinera annonsformaten ovan med att rikta oss mot en viss demografi på YouTube, men även använda så kallad Remarketing, vilket möjliggör att rikta sig mot en specifik användargrupp som redan besökt eller uttryckt ett intresse av ert företag på YouTube – möjligheterna är många!

Ella Molin
Director of Paid Channels
Ella ansvarar för WGPs avdelning för betalda kanaler. Hon kan även prata fotboll. Helst Liverpool. Mail: ella.molin@wgp.se






ratsit-logo-webb

Ratsit

”WGP har hög kompetens och en tydlig arbetsmetodik som jag känner mig trygg med.”

Skansen

Skansen

WGP har hjälpt Skansen öka trafiken med 85% under högsäsong.

interflora

Interflora

WGP utmanar oss hela tiden och håller oss på tå genom att hitta saker att förbättra.