Sociala medier

Dynamiska produktannonser i Instagram

Dynamiska produktannonser eller Dynamic Ads har tidigare endast funnits tillgängligt för annonsering i Facebook, nu släpps funktionen för Instagram. Detta öppnar upp för nya möjligheter för annonsörer samt för Instagram som marknadsföringskanal. Vad är dynamiska produktannonser? (Dynamic ads) Dynamiska produktannonser är en typ av remarketing och kan därmed endast riktas mot de användare som tidigare […]

Så fungerar nya Facebook Reactions

Förra veckan lanserade Facebook sin nya funktion Facebook Reactions som ger användare möjlighet till fler interaktionsalternativ än den traditionella ”Gilla-knappen.” Det kommer på sikt förbättra annonsörers insyn i hur målgruppen känner för varumärken på Facebook.  Det har länge diskuterats kring att Gilla-knappen inte gett tillräckligt stor valmöjlighet till interaktion anpassat kring olika ämnen och en ogilla-knapp har varit […]

Så lyckas du med din Instagram-annonsering

Instagram är ett av det sociala medier som växer snabbast just nu. Hela 40 % av internetanvändarna i Sverige har ett registrerat Instagramkonto och en fjärdedel av dessa använder kanalen dagligen. När Instagram i höstas gjorde det möjligt för annonsörer att marknadsföra sig i bildflödet var det därför knappast någon som blev överraskad. Men hur […]